Het aanbod van roerende zaken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper. Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen Koper en Verkoper. Websitehouder is dus zelf geen partij bij deze verkoopovereenkomst. De algemene voorwaarden die van toepassing zijn tussen Verkoper en Koper zijn gemakshalve in dit document opgenomen. Nota bene: deze algemene voorwaarden zijn van toepassing tussen Koper en Verkoper en derhalve niet inroepbaar jegens Websitehouder.
Indien Verkoper gevestigd is in een land van de Europese Unie (EU), Noorwegen, Liechtenstein of IJsland is de Europese richtlijn Kopen op Afstand van toepassing. In deze richtlijn staan onder andere de volgende rechten en garanties:
Verkoper dient Koper informatie betreffende belastingen, betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst duidelijk en schriftelijk te geven.
Koper ontvangt bestelling binnen 30 dagen, tenzij met Verkoper een andere termijn is afgesproken. Is betreffende roerende zaak niet (meer) leverbaar, dan dient Verkoper Koper hiervan op de hoogte te stellen. Eventuele (aan)betalingen dienen binnen dertig dagen teruggestort te worden, tenzij Verkoper een vergelijkbare roerende zaak levert.
Koper heeft een herroepingsrecht, inhoudende dat Koper minimaal veertien dagen zonder opgave van redenen de koop terug kan draaien. Eventueel gemaakte verzendkosten komen voor rekening van Koper. Eventuele (aan)betalingen dienen binnen dertig dagen teruggestort te worden.
Artikel 1 – definities
In deze bemiddelingsvoorwaarden wordt verstaan onder:
Website: beschikbaar gestelde platform bereikbaar via www.neonsfeer.nl, daaronder mede verstaan alle bijbehorende subdomeinen.
Websitehouder: de onderneming NEONSFEER EU B.V. die gevestigd is op Bruistensingel 400 5232 AG, 's-Hertogenbosch, met KVK nummer 93352557.
Koper: degene die een aankoop doet op bovengenoemde website.
Verkoper: onderneming die, hetzij als producent, hetzij als handelaar, roerende zaken verkoopt aan Koper.
Artikel 2 – Rechten koper
Indien Verkoper gevestigd is in een land van de Europese Unie (EU), Noorwegen, Liechtenstein of IJsland is de Europese richtlijn Kopen op Afstand van toepassing. In deze richtlijn staan onder andere de volgende rechten en garanties:
Verkoper dient Koper informatie betreffende belastingen, betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst duidelijk en schriftelijk te geven.
Koper ontvangt bestelling binnen 30 dagen, tenzij met Verkoper een andere termijn is afgesproken. Is betreffende roerende zaak niet (meer) leverbaar, dan dient Verkoper Koper hiervan op de hoogte te stellen. Eventuele (aan)betalingen dienen binnen dertig dagen teruggestort te worden, tenzij Verkoper een vergelijkbare roerende zaak levert.
Koper heeft een herroepingsrecht, inhoudende dat Koper minimaal veertien dagen zonder opgave van redenen de koop terug kan draaien. Eventueel gemaakte verzendkosten komen voor rekening van Koper. Eventuele (aan)betalingen dienen binnen dertig dagen teruggestort te worden.
Artikel 3 – Aard van de bemiddelingsdienst
Het aanbod van roerende zaken op Website wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper. Bij aankoop van roerende zaken wordt daarom een contract gesloten tussen Koper en Verkoper. Websitehouder is dus zelf geen partij bij deze verkoopovereenkomst.
Via de Website worden bij derden, die al dan niet gevestigd in de Europese Unie, bepaalde roerende zaken gekocht.
De dienst die Websitehouder levert is een bemiddelingsdienst die wordt geleverd aan een derde. Bij bestelling van een roerende zaak via de Website, is Websitehouder gemachtigd als bemiddelaar, in naam van Koper en voor rekening van Koper, op te treden en de roerende zaak te bestellen bij de daadwerkelijke Verkoper van de betreffende roerende zaak.
Indien daadwerkelijke Verkoper gevestigd is buiten Nederland en hierdoor de betreffende roerende zaak ingevoerd dient te worden, geschiedt dit onder naam van Koper. Bijkomende kosten, zoals invoer-btw en (douane)inklaringskosten komen voor rekening van Koper.
Artikel 4 – Betaling
De afwikkeling van de betaling van het aangekochte product verloopt via Websitehouder. Websitehouder draagt tevens zorg voor (door)betaling aan de daadwerkelijke Verkoper.
Het is mogelijk dat de op de Website vermelde prijzen verschillen van de bedragen die Websitehouder (door)betaalt aan de daadwerkelijke Verkoper. Het kan voorkomen dat Verkoper in de gelegenheid wordt gesteld het product, nadat het is aangeschaft door Koper, voor een lager bedrag in te kopen. Het verschil tussen het door Koper betaalde bedrag en het aan de daadwerkelijke Verkoper betaalde bedrag wordt in deze gevallen beschouwd als vergoeding voor de door Websitehouder geleverde bemiddelingsdienst aan de derde.
Artikel 5 – Klachtenregeling
In het geval dat bij Koper ontevredenheid heerst over de wijze waarop uitvoering is gegeven aan de (bemiddelings)overeenkomst, kan dit aan Websitehouder kenbaar gemaakt worden via de contactgegevens die vermeld staan op de Website. Elke melding die door Koper gemaakt wordt, wordt door Websitehouder met de meeste zorg en zo spoedig mogelijk in behandeling genomen. Websitehouder zal ten hoogste veertien dagen na ontvangst van de melding een inhoudelijke reactie geven aan Koper.
Koper kan zich bij ontevredenheid over de in lid 1 van dit artikel genoemde procedure wenden tot de geschillencommissie van het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Algemene Voorwaarden
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep, bedrijf of ambacht en een overeenkomst aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die geproduceerd en geleverd worden in digitale vorm;
Duurtransactie: een overeenkomst met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk (hulp)middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt, waaronder ook e-mail.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het formulier voor herroeping dat door de ondernemer aan de consument ter beschikking wordt gesteld en door de consument kan worden ingevuld wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;
Ondernemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten en/of (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meerdere technieken voor communicatie op afstand met de consument;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst op afstand, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte samenzijn;
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
SVJL E-com
Tiendweg 6 5331RC Kerkdriel
info@neonsfeer.nl
KVK nummer 80462030
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien, op welke wijze deze zijn in te zien en dat deze algemene voorwaarden op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
In het geval dat één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig verklaard zijn of vernietigd worden, dan blijven deze algemene voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende vernietigde of nietige bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld naar deze algemene voorwaarden.
Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden naar deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een geldigheidsduur van beperkte tijdsspanne heeft of onder voorwaarden met opschortende of ontbindende werking, of enige andere voorwaarde geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
Het aanbod van de ondernemer is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
Het aanbod van de ondernemer bevat een omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten, die te allen tijde volledig en nauwkeurig is. Het aanbod omvat een voldoende gedetailleerde beschrijving om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Mocht de ondernemer gebruik maken van enige afbeeldingen die impliceren dat deze afbeeldingen het aangeboden product vertonen, dan zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod kunnen de ondernemer niet binden.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 - Betaling
Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 15 - Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 16 - Neonsfeer Creatie Snijden / Details / UV sticker
Om te besparen op jouw transportkosten, zodat wij de voor jou voordelige prijzen kunnen aanbieden, kan het zijn dat we jouw neoncreatie opdelen in verschillende onderdelen. Eenmaal ontvangen? Dan kan jij de neon creaties bij elkaar aan de muur plaatsen zodat het zich weer vormt tot een geheel.
Alle neon creaties zijn handgemaakt, details kunnen daarnaast licht afwijken van het resultaat op de preview. Hetzelfde geld voor de kleuren deze kunnen licht afwijken van de kleuren vertoond op de website, dit zijn namelijk foto's van klanten en reeds gereduceerde projecten. Daarnaast kan er voor kleine details gebruik worden gemaakt van een UV sticker in plaats van led strips. Dit gaat om kleine details welke niet mogelijk zijn om uit te voeren in LED.
Artikel 17 - Persoonsgegevens
Door uw persoonlijke gegevens, waaronder uw telefoonnummer, op onze website achter te laten, geeft u Neonsfeer toestemming om deze gegevens te gebruiken voor communicatiedoeleinden. Dit kan onder meer, maar niet uitsluitend, het versturen van berichten via WhatsApp of andere berichtenplatformen omvatten. Deze communicatie kan betrekking hebben op updates, promoties, enquêtes of andere relevante informatie met betrekking tot onze diensten of producten.
Wij verzekeren dat uw gegevens met zorg worden behandeld en enkel worden gebruikt voor de bovengenoemde doeleinden. Uw privacy is voor ons van groot belang. U heeft te allen tijde het recht om uw toestemming in te trekken of bezwaar te maken tegen deze vorm van communicatie door contact op te nemen met onze klantenservice.
Artikel 18 - Invoerrechten en belastingen
Invoerrechten en belastingen voor internationale zendingen kunnen verschuldigd zijn bij aankomst in het land van bestemming. Dit varieert per land, en Neonsfeer moedigt u aan zich bewust te zijn van deze mogelijke kosten voordat u een bestelling bij ons plaatst.
Als u weigert om rechten en belastingen te betalen bij aankomst in uw land van bestemming, zullen de goederen worden teruggestuurd naar Neonsfeer op kosten van de klant, en de klant zal een terugbetaling ontvangen voor de waarde van de goederen betaald, minus de kosten van de retourzending. De kosten van de oorspronkelijke verzending worden niet terugbetaald.
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager